Každá ľudská činnosť sa nakoniec musí prejaviť v číslach.
Tomáš Baťa.

Čo je funnel?

Predstav si automat, do ktorého hodíš na vstupe 1 euro. Automat chvíľku popracuje, pochrumká, zamaká a na výstupe ti vráti aspoň dvojnásobok. A k tomu ti ako bonus priloží kontakty na potenciálnych klientov.

A teraz si predstav, že ti ten istý automat dokáže tieto výsledky prinášať dlhodobo. Bez rizika. A jeho údržba ťa stojí iba niekoľko minút týždenne.

Presne takéto výsledky dokážu prinášať správne nastavené funnely.

Z môjho pohľadu sú „správne nastavené funnely“ tie, ktoré si na seba nie len zarobia, ale aj generujú príjem, napĺňajú marketingové ciele a prinášajú traffic a kontakty.

Viac o funneloch sa dozvieš v super webinári od Erika Hoffmanna na www.funnely.sk. Pokiaľ si na tom dobre s angličtinou, odporúčam knihu DotComSecrets od Russella Brunsona, od ktorého sa učia „funnel marketéri“ po celom svete.

Čo treba k vybudovaniu dobrých funnelov

Vybudovať takéto funnely môže dať zabrať.

V praxi k tomu používam marketingovo technické know-how, s ktorým sa dá vymyslieť v podstate čokoľvek.

Marketingové know-how je potrebné, aby sa tvoj skvelý produkt mohol dostať medzi ľudí a vytvárať zisk.

Technické know-how nie je nevyhnutné, ale je veľmi prínosné a dá sa vďaka nemu zhmotniť v podstate akýkoľvek nápad na skutočnosť. A v konečnom dôsledku tak zvýšiť aj konverzie, aj predaje.

Nie náhodou sú vo veľkej výhode marketéri, ktorí boli v minulosti programátori (a že takých je…)

Funnely a dôležitosť čísiel

Ďalšou zásadnou ingredienciou, o ktorej sa ale až tak moc nehovorí je pravideľné vyhodnocovanie úspešnosti funnelov a sledovanie KPI (key performance indicators, kľučové ukazatele výkonnosti). Zo začiatku na dennej báze.

Niekto to rieši jednoducho, niekto zložitejšie. Pokiaľ máš jeden produkt pre jednu cieľovú skupinu, postačí ti veľmi jednoduché riešenie.

Náročnosť výhodnocovania úspešnosti funnelov sa odvíja od viacero faktorov.

PODROBNOSŤ

ako moc do podrobna chceš poznať svoje čísla. Napr.:

  • koľko kontaktov priniesla konkrétna reklama
  • ktorý e-mail najlepšie funguje
  • koľko ľudí si dopozeralo video do konca a koľko iba do polovice,
  • do akej časti si ľudia prečítajú článok na blogu atď…

PRESNOSŤ

Potrebuješ sledovať čísla do bodky presne, alebo ti stačí 90 – 95% presnosť pre pohľad z big picture?

ĎALŠIE FAKTORY

Čím viac produktov a cieľových skupín, tým viac do detailu sa dá ponoriť.

Odporúčanie: hľadaj čo najjednoduchšie riešenie, ktoré ti nezaberie veľa času.

Ako to riešim v praxi

V praxi som k účelu sledovania výkonu funnelov používal viacero nástrojov. Postupom času sa môj zoznam menil a vyvíjal. A teraz sa podelím o svoje skúsenosti.

Odhalím vám môj aktuálny zoznam, ktorý mi pomáha identifikovať slabiny funnelov (alebo funnely, ktoré je lepšie radšej úplne zrušiť, pretože aj to sa stáva) a predchádzať tak vyhadzovaniu peňazí za reklamu von oknom:

Teraz v praxi používam:

Používal som nástroje ako:

Teraz poďme už na prvý nástroj – Funnelytics, ktorý dokáže veľmi elegantným spôsobom schovať do kapsy kopec nástrojov pre sledovanie čísiel. Pre naše potreby. A pri tom j jeho používanie mega jednoduché.

Viac informácii o Funnelytics

1
2
3
4
5
6
Predchádzajúci článokAppSumo – CloudApp
Web developer a programátor. Po práci na projektoch pre ministerstvo školstva začal spolupracovať s Akadémiou Andyho Winsona. Tvorca aplikácie JugLogic pre pohodlnú správu osobných financií. Ako člen core teamu Akadémie stojí za technickou a marketingovou správou online kampaní ako Makač vs Boháč, Majster Predaja a ďalších.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here