Stripe

GoPay

ComGate

Paypal

ThePay

Moje odporúčanie

10 / 10

7.5 / 10

? / 10

Nemám pozitívnu skúsenosť (iní majú)

0 / 10

Nemám pozitívnu skúsenosť (časté kauzy a blokácie účtov, ľahko dohľadateľné) 

Nemám žiadnu skúsenosť

Rýchlosť nasadenia

Do 24 hodín

Cca 2 týždne

?

Do 24 hodín

?

Cenník / transakcie
(platné k 22. 4. 2020)

1,4% pre európske karty
2,9% pre ostatné karty
+0,25 Eur

Cenník TU

Obrat do 15 000 Kč
2,2% + 0,11 Eur
+ 7 Eur mesačne

Obrat nad 15 000 Kč
0,9 % až 2,2 % + 0,11 EUR
(podľa obratu)

Cenník TU

Podľa obratu
0,79% - 0,99% EU karty
2,17% - 2,37% ostatné karty

+ 0 Eur

Cenník TU

1.90% + Fixný poplatok

+ Ďalšie poplatky, neprehľadný cenník

Cenník TU

Podľa obratu
0,99% - 1,99% 
+ 0 - 2 Kč

Cenník TU

Podpora WooCommerce

ÁNO (zdarma)

ÁNO (platený plugin, do 2000 Kč)
ÁNO (platený plugin, do 2000 Kč)

ÁNO (zdarma)

ÁNO (platený plugin, do 2000 Kč)

Podpora FAPI

ÁNO

ÁNO

ÁNO

NIE

ÁNO

Vyúčtovanie a bankový prevod

Denne, zdarma, odosielané po 7 dňoch od prijatia úhrady 

Denne / týždenne / mesačne
Možnosť nastavenia min. sumy
0,50 Eur poplatok za prevod

?

?

?

Opakované platby

ÁNO

Pre WooCommerce: napr. cez WooCommerce Subscription

ÁNO, ale...
nutne požiadať a schváliť zo strany GoPay - administratívna záťaž naviac

Pre WooCommerce: napr. cez WooCommerce Subscription

?

?

?

Keď idem do obchodu a nemajú možnosť platby kartou, na päte sa otáčam a idem preč. Rovnako to beriem aj na internete.

Táto veta zaznela v rámci jedného zo skupinových mastermindov pre členov Online Biznis Klubu Andyho Winsona.

A je to tak… Obchody, ktoré neposkytujú možnosť platby kartou sa v tejto rýchlo sa meniacej doby stávajú niečim, ako dinosaurom. Bude to podobne do budúcna podobne s prijímaním platieb v kryptomenách, alebo cez Apple Pay / Google Pay? To ukáže čas…

Dnešný článok je však o mojich osobných skúsenostiach s platobnými bránami. Nie, nemám skúsenosť so všetkými, ktoré sú na trhu, a predsa som aj také zaradil do tabuľky pre – aspoň – porovnanie cenových nákladov.

A teraz už poďme na porovnanie jednotlivých brán z mojich osobných skúseností…

GoPay

Skúsenosť s touto platobnou bránou mám už roky. A to primárne skúsenosť pozitívnu.

Body strhávam za administratívnu záťaž pri zakladaní brány. Tak isto som ako obchodník povinný nahlasovať domény, kde bude prebiehať predaj. Nie len to – pokiaľ chcem začať prijímať opakované platby, opäť musím prejsť byrokratickým procesom, čo ma nakoniec odradilo a skončil pri platobnej bráne Stripe, ktorá má všetky tieto procesy tak 100x jednoduchšie.

Harmonogram založenia brány:

  • 1. 12. 2016. – Požiadanie o vytvorenie účtu, zahájenie komunikácie
  • následovala ping – pong e-mailová komunikácia o doplnenie požadovaných informácií
  • 9. 12. – testovací a produkčný integračný súpis
  • 22. 12. – integrácia schválená a dokončená

V mojom prípade teda proces, kedy som mohol začať predávať online trval 3 týždne.

Okrem toho som sa musel fyzicky stretnúť s človekom z GoPay pre potvrdenie identity v Prahe (možnosť bola aj v Bratislave). Tento proces nemusí prebehnúť nevyhnutne fyzicky a myslím, že to ide aj na základe overenia u notára.

Opakované platby som si v rámci tejto platobnej brány nevybavoval, pretože už som mal k dispozícii Stripe, kde to nebolo potreba.

Dnes však celý proces môže vyzerať úplne inak, a preto treba moju skúsenosť brať s rezervou. Príp. kontaktujte veľmi ochotnú podporu GoPay, ktorá vám presne povie, ako celý proces prebieha a koľko približne zaberie.

Stripe

Keď prišla informácia o tom, že Stripe je k dispozícii aj na Slovensku, od radosti som si zatancoval indiánsky taneček, uvaril kávatko a založil účet. Nainštaloval plugin zdarma do WooCommerce priamo z dielne Stripe a okažite som mohol začať prijímať platby.

Aby som mohol začať prijímať aj automatické, opakované platby, potreboval som plugin, ktorý túto možnosť poskytuje. Nakoniec som skončil pri WooCommerce Subscriptions, ktorý nie je práve jeden z tých najlacnejších.

Čo je podstatné, platby bolo možné začať prijímať prakticky okamžite. Jediné, čo Stripe vyžadoval predtým, ako začal transakcie vyúčtovávať a zasielať na účet bolo nahratie výpisu z obchodného registru, o ktorý požiadali dodatočne.

To však bol iba pár minútový proces a to bolo všetko, čo bolo potrebné urobiť pre plnohodnotné nasadenie a aktiváciu platobnej brány.

Túto platobnú bránu používam niekoľko mesiacov a mám s ňou len pozitívne skúsenosti.

Okrem o niečo vyšších poplatkov s porovnaní s inými alternatívami nie je o čom. Vyššie poplatky veľmi jednoducho zaplatia rozšírené možnosti, ktoré vďaka tejto platobnej bráne využívam vo Funneloch, ako napr. one click upselly, opakované platby atď.

Po novom je táto platobná brána aj v Česku a verím, že čoskoro táto možnosť pribudne aj v rámci integrácii vo Fapi.

Harmonogram založenia brány:

  • 9. 9. 2019 – založenie účtu
  • 9. 9. 2019 – uvarenie kávatka
  • 9. 9. 2019 – nainštalovanie a nastavenie pluginu, prijímanie platieb
  • 23. 9. 2019 – nahranie výpisu z obchodného registru, v podstate okamžite schválené

Paypal

Úprimne… Od Paypalu dávam ruky preč.

Nie len, že ma odštrašila plná hromada negatívnych skúseností, kedy aj na pol rok Paypal zamrazil účet obchodníkov, ktorí tak nemali na výplaty pre zamestnancov či na zaplatenie faktúr od dodávateľov…

Ale aj môj účet Paypal „zamrazil“ s nečakaným vyžadovaním nezmyselných, administratívnych a byrokratických údajov, ako napr. hlavičkový papier firmy (wtf?) a iné chujoviny.

Aj keď mám na Paypal účet obchodníka, kašlem na to, za mňa to za to a za prípadné komplikácie a stratu času do budúcna jednoducho nestojí.

ComGate

Moja skúsenosť s ComGate je negatívna.

Keď sme v Akadémii požiadali pre založenie platobnej brány koncom minulého a začiatkom tohto roka (pre diaruspechu.sk), komunikácia bola veľmi pomalá, ťahala sa týždne, až nakoniec ComGate prestal komunikovať úplne.

Napriek tomu má táto platobná brána lákavé poplatky a poznám iných, ktorí na ňu majú iba pozitívne skúsenosti, preto treba brať moju skúsenosť s rezervou. A paradoxne – tí, čo majú pozitívnu skúsenosť s ComGate, majú naopak negatívnu skúsenosť s GoPay.

Asi to v týchto prípadoch veľmi výrazne ovplyvňuje, u koho konkrétne vaša žiadosť skončí a je to o ľuďoch.

Stripe túto potenciálne negatívnu skúsenosť eliminuje tým, že mu tieto procesy fungujú v maximálnej možnej miere automatizovane.

ThePay

S touto platobnou bránou nemám žiadnu osobnú skúsenosť.

Čo je zaujímavé na tejto platobnej bráne, aktuálne ponúka pre 1 000 najrýchlejších možnosť využívať platobnú bránu úplne zdarma. A to dovtedy, dokým neskončia výnimočné opatrenia, alebo dokým nevygeneruješ obrat aspoň 100 000 Kč.

To je celkom zaujímavá akcia a sympatický krok práve v týchto časoch.

Pokojne zazdieľaj svoju skúsenosť s platobnými bránami s ostatnými do komentára.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here