Web Summit 2015. Obrovská udalosť roka 2015 s viac ako 30 000 účastníkmi. Otvárací summit v hlavnej hale. Vychytané miesta a s Jakubom sme radi, že už to všetko začína.

Ešte nikdy som sa nezúčastnil niečoho tak obrovského… Sála, do ktorej sa zmestia tisícky ľudí pôsobila brutálne profesionálnym dojmom. Už som sa nevedel dočkať na prvú prednášku.
Uvádzač konečne predstavil prvú speakerku. Jakub hovorí: „ak chceš vidieť peckové efekty, tak sa teraz dobre pozeraj“. Vyzeralo to takto:
[jakub]Po produkční stránce nás čekal skvěle připravený prostor. Operátoři v režii fungovali jak skvěle namazaný stroj. To všechno bylo připraveno na dokreslení očekáváné startovací prezentace k zahájení největší konference tohoto druhu v Evropě.[/jakub]
Plný nadšenia sa po tak peckovom úvode teším, ako to na tom pódiu speakerka poriadne rozbalí. Ale už po 15 sekundách som skoro zaspal. What the hell? Ako je možné tak rýchlo a efektívne zruinovať tak dokonale technicky pripravený úvod?
Ok, tak to bolo slabšie. 
Zhodnotili sme a presunuli sa do ďalšieho areálu. Vošli sme do sály s pre nás tématicky zaujímavou prednáškou, a…
Zrazu sme v o dosť menšej, komornejšej sále. Technická vybavenosť nižšej kvality a slabšie ozvučenie nás mierne zaskočili. Keď ale odštartoval svoj prejav speaker zo Zapposu, po 20 minútach hodnotne a zábavne podaného know-how si hovoríme: „to je to, pre čo sme sem prišli…“
Ako je možné, že by sa speakerka z prvého príkladu mohla v Indii živiť profesionálnym uspávaním hadov a típek zo Zapposu si neustále držal našu pozornosť? Pomôcka: témou to nebolo. Kľúčový bol prejav a komunikácia.
Určite si pamätáte na situáciu, keď niekto povedal vtip a nastalo trápne ticho. A potom prišiel borec, podal to úplne inak a zrazu sa každý nevedel dosmiať. To isté, rozdieľne naservírované. To je sila prejavu.
“Slová, ktoré hovoríme, tvoria iba 7% z celkovej komunikácie. Zvyšok tvorí intonácia a reč tela.”
Na tieto slová Andyho Winsona som si spomenul z tréningu Majster Komunikácie. A na základe toho som si uvedomil, že:
Človek s menším know-how ale lepším prejavom a komunikačnými schopnosťami sa pred publikom podstatne ľahšie predá, ako špička z jeho oblastí s horšími komunikačnými schopnosťami.
KOMUNIKAČNÚ výhodu získate, pokiaľ upustíte od formálnosti a budete sami sebou. Vďaka tomu ľahko predbehnete konkurenciu, ktorej ste sa doteraz obávali.
A pokiaľ si chcete cestu za získanim tejto výhody urýchliť, odporúčam navštíviť tréning Andyho Winsona – Majster Komunikácie.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here